афротурист

Правовий брейн-ринг "Ти і закон"

Тема:  Ти ізакон (правовий брейн-ринг)
Мета : продовжити роботу по свідомому засвоєнню студентами правових знань та виробленню стійких переконань у необхідності дотримання своїх прав та обов'язків ; розвивати уміння орієнтуватися в життєвих ситуаціях, керуватися набутими знаннями у своїй життєвій практиці.
 
Обладнання:слайдова презентація, Конституція України, добірка літератури на правову тематику, сигнальні картки, рахівні  палички, відеопрезентація.
                           
 
ПЕРЕБІГ ВИХОВНОЇ ГОДИНИ
 
І. Вступне слово курсового керівника.
- Жити в правовій державі – значить підкорятися її законам. Бути обізнаним в галузі права має прагнути кожен громадянин України. Сьогодні наша виховна година буде черговим кроком на шляху формування правової культури студентської молоді.

 

Гру розпочинають ведучі із вступними словами:
 
Ведучий 1: Добрий день, шановні гості, учасники гри!
Ведучий 2: Ми раді вітати всіх вас.
Ведучий 1: Шановні учасники! Ваша найближча мета – знайти, визначити і зайняти гідне місце у суспільстві.
Кожен з вас - частина суспільства, і наскільки гармонійним буде ваше співіснування, залежить від вас як особистості.
Ведучий 2: Людина від народження наділена правами, а після досягнення встановленого законом віку набуває здатності мати обов’язки і нести відповідальність за свої дії.
Ведучий 1: Однак пам’ятайте: поряд з вами живуть люди, які також мають права. Тому реалізовувати свої права, не порушуючи при цьому прав та інтересів інших – це своєрідне мистецтво. Досягти такого балансу можливо не тільки завдяки високій правовій свідомості і грамотності, а перш за все тоді, коли ти в своїх діяхкеруєшся совістю, порядністю, людяністю, добрими намірами, чесністю,повагою до оточуючих.
Ведучий 2: Найважливіші для людини та суспільства відносини упорядковані нормами права, і кожна людина перебуває під їхнім впливом.
Ведучий 1: Нині Україна впевнено крокує шляхомпобудови правової держави.Тому сьогодні дужеважливим є формування у народу нового правового мислення, набуття знань про життєво необхідні закони і про вміння використовувати їх у повсякденному житті.
Ведучий2: І ми,студенти,не повинні бути осторонь, оскільки молодь – це та сила,яка в змозі здійснити перетворення на краще і забезпечити більш справедливе майбутнє держави.
Ведучий 1: Ісьогодні на вас чекає захоплююча гра – це правовий брейн – ринг.
Ведучий 2: Дозвольте представити вам членів журі…
 
Ведучий 1-й: 
 
Перший тур має назву «Хто кращий?» Створені команди по черзі представляють назву, емблему,  девіз команди та свого капітана. Максимальна оцінка – 5 балів.

 


Перша команда, запрошуємо вас…
 


Ведучий 2: 
А я запрошую представників другої команди…

 


Звучить музика, команди займають свої місця.
 
Шановне журі, вам слово…
 
Ведучий 1Для того, щоб визначити,в якій послідовності команди будуть стартувати,вам необхідно пройти жеребкування. (Капітани команд визначають черговість відповідей на запитання)
 
 Ведучий 2: Розпочинаємо бліц-розминку.У кожного народу є прислів’я, котрі говорять про те,що добре, а що погано в житті. Пропонуємо вам завершити прислів’я (10 секунд на роздуми).
Якщо команда не дає правильну відповідь на поставлене запитання, то цей шанс передається команді суперників.Кожна правильна відповідь – 1 бал. Прислів’я для команди…
1 команда
1.  У всякого Пашки – свої…………..( замашки)
2.  Краще прясти , чим……………….( красти)
3.  За худі діла злетить……………….( голова)
4.У ворона – воронячий……………( закон)
 
Ведучий 1.
 

2  команда
1. Чий хліб жуй, того й закон……….( шануй)
2. Одним тюрма – мука, а другим…...( наука)
3. То не злодій, хто крав, а той, що …( сховав)
4. Який вчинок, така й ………………( кара)
 
Ведучий 2.Другий тур завершено, слово надається журі.
 
Ведучий 1. На черзі третій тур брейн-рингу. Він має назву «Юридичний марафон». Командам пропонуються запитання, на які треба давати короткі чіткі відповіді. Право відповіді надається команді, яка першою підняла сигнальну картку. Правильна відповідь-один бал. 
 Ведучий 2.

1. Які основні документи закріплюють права дітей? (Конвенція ООН про права дитини, Декларація прав дитини).
 
2. Цією мовою розмовляли Юлій Цезар і Цицерон, Юліан Клавдій і Корнелій. У V столітті вона почала вмирати. На ній записані "Пакти і конституції законів та вольностей Війська Запорізького". Сьогодні цією мовою широко користується медицина. (Латинь).
 
3. Вольтер сказав, що "Свобода полягає в тому, щоб залежати лише від..." Що сказав Вольтер? (…закону).
4. Завершіть фразу Віктора Гюго "Право – це все те, що є істинне та ..." (…справедливе).
 
5. Дочка Урана і Геї, друга дружина Зевса. За однією з версій, - мати Прометея. Богиня передбачення. Передавала людям повеління Зевса. Зображувалась з пов’язкою на очах (символ неупередженості), терезами в одній руці і мечем в другій. Хто
вона? (Феміда).
 
6. У наш час це слово є крилатим словом і юридичним терміном: так називають, наприклад, право постійного члена Ради Безпеки ООН заборонити прийняття рішення, з яким він не згоден. Цим правом користується і Президент України. Яке це слово? (Вето).
 
7. У Шрі-Ланці він називається асамблеєю, в Ісландії – альтингом, Норвегії – стортингом, в Ірані – меджлісом. А як він називається в Україні? (Парламентом).
 
8. Чи є громадянином України дитина, яка народилася на території України від осіб без громадянства, котрі постійно проживають в Україні? (Так).
 
9. Певні правила соціальної поведінки людини. (Мораль).
 
10. Коли і ким було прийнято Загальну декларацію прав людини (10 грудня 1948р.ООН).
 
Ведучий 1.
 
11. Особа, наділена державою юридичними правами та обов’язками. (Громадянин).
 
12. Правило поведінки, що склалося людством протягом тривалого часу. (Звичай).
 
13. Людина, що виступає носієм різних суспільних відносин у державі. (Особа).
 
14. Здатність особи мати права і обов’язки. (Правоздатність).
 
15. Вина, протиправна дія. (Правопорушення).
16. Протиправна поведінка. (Проступок).
17. Повна незалежність держави. (Суверенітет).
18. Герб України. (Тризуб).
19. Гімн України. ("Ще не вмерла Україна").
20. Основний документ, який засвідчує приналежність особи до держави. (Паспорт).

Ведучий 2.

21. Автор першої в історії українського народу справді демократичної конституції. (Пилип Орлик).
22. Повна дієздатність громадян настає... (…з 18-річного віку).
23. Суспільно небезпечна дія або бездіяльність, за які передбачено кримінальне покарання. (Злочин).
24. Кримінальна відповідальність неповнолітніх за особливо тяжкі і небезпечні злочини настає... (…з 14 років).
25. Кримінальна відповідальність неповнолітніх настає... (…з 16 років).
26. Найпоширеніший вид адміністративного стягнення. (Штраф).
27. Назвіть авторів Гімну України. (Сл. П.Чубинського, муз. М. Вербицького).
28Не допускається прийом на роботу осіб, які не досягли... (…16-ти років).
29. Перше невід’ємне право кожної дитини. (Право на життя).
30. Коли підписано Акт проголошення незалежності України? (24 серпня 1991 р.).

Ведучий 1.

31.      До якого віку людина вважається дитиною? (До 18 років).
32. Чи передбачена кримінальна відповідальність за екологічні правопорушення(Так)
33. До якого органу треба звертатися при порушені прав людини  (Суд)
34. Мінімальний вік президента України. (35 років)
35. Число областей в Україні. (24).
36. Мінімальний вік участі громадян у виборах (18 р.)

Ведучий 2 :

А зараз у журі є можливість підрахувати бали, а у команд – трохи відпочити. Запрошуємо команди взяти у часть у конкурсі «Ігровий майданчик». За допомогою лічильних паличок потрібно викласти слова :
1 команда – ПРАВО
2 команда – ЗАКОН. Команда, яка впорається першою, отримає 2 бали, наступна – 1 бал.
1 команда – ПРАВО
2 команда – ЗАКОН. Команда, яка впорається першою, отримає 2 бали, наступна – 1 бал.
 

Ведучий 1.Шановне журі, вам слово.
 
Ведучий 2: Наразі ІV тур -конкурс капітанів. Капітанам по черзі задаватимуть питання. Правильна відповідь -1 бал

 

 
1.     Коледж, університет– це юридична чи фізична особа.
2.     Адміністративне порушення – проступок чи злочин?
3.     Кожна людина від народження є фізичною чи юридичною особою?
4.     Вчинення правопорушення у стані сп’яніння пом’якшує чи обтяжує вину?
5.     Продаж наркотичних засобів – це адміністративна чи кримінальна відповідальність?
6.  Безквітковий проїзд у транспорті – це адміністративна чи матеріальна відповідальність?
7. Пошкодженнямеблів у навчальному закладі– це дисциплінарна чи матеріальна відповідальність?
8.     Крадіжка державного майна – це матеріальна чи кримінальна відповідальність?
9.     Запізнення на урок  - це адміністративна чи дисциплінарна відповідальність?
10. Несплата комунальних послуг – це матеріальна чи адміністративна відповідальність?
11. Поява на роботі у нетверезому стані – це дисциплінарна чи адміністративна відповідальність?
12. Пошкодження бібліотечної книги – це дисциплінарна чи матеріальна відповідальність?
13. За ухилення від військової служби настає кримінальна чи адміністративна відповідальність?
14. За порушення правил для пішоходів несуть кримінальну чи адміністративнувідповідальність?
15. Проникнення в чужий гаражі викрадення автомобілю – це кримінальна чи матеріальна відповідальність?
16. Група учнів зрубала в парку ялинку – це кримінальна чи адміністративнавідповідальність?
17.  Неповнолітній відбирає у дітей гроші – це адміністративна чи кримінальнавідповідальність.
18. Юнак  побив вуличні ліхтарі, а потім ще й вікна у сусідському домі  - це матеріальна чи кримінальна відповідальність?
 
Ведучий 1. Настав часV-го туру. Внесіть чорний ящик.  (Музика) Команда, що першою визначить, що знаходиться всередині, отримує 1 бал.
 
1.Те, що лежить у чорному ящику – народилося на американському континенті, визначає основи державного устрою,є інструментом демократії, має вищу юридичну силу. Що лежить у чорному ящику?(Конституція)

Ведучий 2.

Чорний ящик будь, ласка.
У цьому ящику - річ , яка може знадобитись і працівникові охорони законності, і злочинцеві. Цю річ можна придбати у торговельній мережі. Фабрика, яка виготовляє цю річ виробляє ще й предмети домашнього вжитку,взуття, іграшки. Що це? (Гумові рукавички)
Дозвольте надати слово журі…
        
Ведучий 1.

Наш наступний VІ- й тур  має засвідчити, якою мірою наші учасники володіють юридичними знаннями. Уявіть, що ви юристи. До вас прийдуть громадяни, учасники протилежних команд, щоб отримати правову допомогу. Надайте, будь ласка, грамотну юридичну консультацію. На роздуми дається не більше 30 секунд.
1. Чорний ящик містить те,  що  посвідчує особу та визначає громадянство його власника. Видається кожному    громадянинові     України    після  досягнення 16-річного віку. Усі  записи  і відомості про його власника,  що вносяться до нього, виконуються українською і російською мовами. Надає право легально перетинати кордон. Що у ящику?(Паспорт).
1. Жінка в магазині втратила свідомість і упавши розбила вітрину. Адміністрація магазину вимагає від жінки відшкодування збитків.
Консультація: вини немає – правопорушення не скоєне).
 
2. Робітник проспав на роботу і спізнився на зміну на 3 години 30 хвилин. Він попросив вибачення у бригадира, проте його звільнили з роботи.
Консультація: прогул – підстава для звільнення; запізнення більш ніж на 3 години)
 
2 команда
2. студент 1 курсбув прийнятий на роботу вантажником продуктового магазину. Чи правомірні дії адміністрації.
( Консультація: адміністрація не мала права приймати на роботу хлопця, неповнолітнім на важких роботах ( шкідливі умови, піднімання важких речей) працювати заборонено)
 
2. Новопризначеному на приватну фірму Н., роботодавець пояснив, що протягом двох років на відпустку він і не повинен розраховувати, а потім матиме відпустку по три тижні на рік.
Консультація: це порушення закону, відпустка повинна надаватися щорічно).
 
Ведучий 1.  

Останній  VІІ-йтур нашої гри  має назву «Правова реклама». Кожна з команд презентує рекламні плакати, що висвітлюють ту чи іншу правову ситуацію. Максимальна оцінка за домашнє завдання – 5 балів.
Ведучий 1.Журі підбиває підсумки гри, а наразі музична пауза.
Звучить пісня «Моя Батьківщина – моя Україна» у виконанні Пєшкової Д., Хоруженко К.

Ведучий 2.

Запрошуємо до слова наше журі.
Заключне слово курсового керівника.

- Дякуємо командам за цікаву гру. Вона засвідчила, що нашим студентам притаманна висока правова культура, грамотність, відповідальність. Проте правова освіта, як процес ознайомлення з механізмами, необхідними для того, щоб жити в умовах безпеки та з почуттям гідності, триватиме протягом всього життя. А на завершення пригадаймо мудрий вислів давньогрецького філософа Платона, який стверджував: "Той, хто не коїть несправедливості - шанований. Але більш, ніж вдвічі вартий пошани той, хто і іншим не дозволяє коїти несправедливість".

- Збагатити свої знання в галузі права ви зможете, звернувшись до літератури, представленої на виставці.

( Огляд виставки літератури на правову тематику.)

sadiogorod.net