mega888

Навчити людину бути щасливою неможливо, але виховати її так, щоб вона була щасливою, можна.

   13 березня 2019 року в коледжі відбулася науково-практична студентська конференція «Педагогічна спадщина А.С. Макаренка в контексті сучасної гуманістичної освіти», присвячена 131-ій річниці від Дня народження відомого на весь світ українського педагога Антона Макаренка.

   Зміни в сучасній освіті відбуваються дуже стрімко, перевага надається гуманістичному навчанню. Тож не випадково, девізом конференції стали слова педагога: «Навчити людину бути щасливою неможливо, але виховати її так, щоб вона була щасливою, можна».
   Під час конференції викладачі ПЦК педагогіки, психології та предметів спеціалізації   обговорювали зі студентами спеціальностей Початкова освіта та Соціальна робота педагогічні ідеї Антона Семеновича, з’ясовували шляхи їх використання в сучасному освітньому просторі.
   Головними питаннями, які викликали найбільшу зацікавленість серед молоді, були такі: «Погляди А.С. Макаренка на сім’ю», «Батьківське та статеве виховання (спроба гендерного аналізу)», «Формування здорового способу життя молодого покоління», «Елементи менеджменту в педагогічних працях А.С. Макаренка та його впровадження в умовах діяльності інноваційних освітніх мереж».
   Доповідачі  конференції зупинилися на педагогічних надбаннях педагога, зокрема, його вмінні вдало поєднувати продуктивну працю з навчальним процесом і реалізовувати один із основних дидактичних принципів – зв’язок навчання з життям. До цього прив’язується вся педагогіка Антона Семеновича. Вченому вдалося подолати вікову сегрегацію: в його загонах навчалися разом діти різного віку. Ще однією рисою педагогічної системи А.С. Макаренка є дисципліна. І це, звісно, далеко не все, чому вся педагогічна спільнота завдячує педагогу.
   Склярова Г.В., викладач психології, присвятила свою доповідь життєвому і творчому шляху вченого. До речі, за версією ЮНЕСКО, Антон Макаренко – у четвірці педагогів, які вплинули на педагогіку XX століття. 
   Свого часу Антон Макаренко говорив, що виховує все, але найбільше виховують люди, насамперед батьки і педагоги. У контексті зазначеного Чурочкіна О.М., викладач педагогіки, розповіла про роль сім’ї, усвідомленого батьківства та стилі батьківського виховання, які зазначав педагог.
   Бєлікова Т.М., викладач предметів спеціалізації, охарактеризувала і зупинилася на вихованні особистості в колективі, ідея якого належить теж ученому.
   Зазначену тематику продовжили молоді викладачі Макаренко Г.О. та Жаровська О.О., які підкреслили, що за А.С. Макаренко, колектив учителів і колектив дітей – це не два різні колективи, а один, перш за все, педагогічний. Викладачі розповіли, чому ж відома усім «Педагогічна поема» А.С. Макаренка завжди вічно молода.
   Балишева Христина, студентка 1-«І» курсу зазначила, що педагогічні ідеї вченого і нині втілюються в життя. Хоча б та ж система учнівського (студентського) самоврядування за А.С. Макаренко, що дає можливість кожному відчути на собі роль і керівника, і виконавця.
   Багатогранність особистості винуватця сьогоднішнього зібрання обговорювалася з різних позицій. Звучали тут і маловідомі факти, які доповідали студенти. Так, чи відомо вам, що у 50-х роках минулого століття в Японії видавали праці А.С. Макаренка, насамперед, для керівників підприємств? Про це і не тільки йшлося у студентських доповідях.
   Підсумовуючи конференцію, голова ПЦК Ковальова С.А. зауважила, що А.С. Макаренко був ще й іміджмейкером. Він умів презентувати здобутки своїх вихованців так, що про них гримів увесь світ. Тож сьогодні молоді люди, всі ті, хто причетний до педагогічної професії мають унікальну можливість – відкрити для себе Антона Семеновича Макаренка.