«Людина народжується на світ
не для того, щоб зникнути безвісною пилинкою.
Людина народжується, щоб лишити по собі слід вічний…»
Вшановуючи пам'ять Василя Сухомлинського, корифея української педагогіки, гуманіста, неперевершеного знавця дитячих і вчительських сердець, який залишив людству величезний педагогічний і науковий спадок, саме ці мудрі слова спадають на думку.
Творчість та педагогічну спадщину славетного педагога-гуманіста, педагога-практика ХХ століття важко переоцінити. Образ учителя в сучасних умовах зазнає значної трансформації і знаходиться в залежності від соціально-культурних змін, що відбуваються в суспільстві.
Гуманістичні ідеї Сухомлинського – це ідеї майбутнього. Педагогічні надбання Василя Олександровича з кожним роком привертають все більшу увагу науковців як у нашій країні, так і за кордоном. Розроблена українським практиком педагогічна система збагатила педагогічну науку новаторськими ідеями й положеннями, значно розширила теорію та освітню виховну практику і була своєрідним революційним етапом розвитку вітчизняної педагогічної думки, що заслуговує сьогодні на нове осмислення.
Предметно-цикловою комісією педагогіки, психології та предметів спеціалізації проведено низку заходів, присвячену пам’яті великого педагога.
Перегляд та обговорення документального відеофільму «Василь Сухомлинський», був спрямований на ознайомлення студентів з основними віхами життя педагога, його педагогічними думками, надбаннями.
Традиційним заходом вже стала міні-конференція ПЦК, яка в цьому році пройшла під гаслом «Педагогічні ідеї В. Сухомлинського крізь призму століть». Сучасний світ зацікавлений у якості надання освітніх освітніх послуг: мало знати свій предмет – необхідно бути неординарною особистістю, здатною на «суб’єктно-суб’єктні» відносини у ставленні та подачі навчального матеріалу. Учні мають доступ до інформації, вміло використовують освітні платформи, мессенджери, проте – вчитель має знання, вміє спілкуватись, зацікавити, посміхнутись, підтримати. І це необхідно та неоціненно.
Саме такі ідеї, висунуті В.О. Сухомлинським ще в ХХ столітті, актуальні і в наш час – час інформаційно-технічного прогресу, нових підходів до освіти.
Флеш-моб «Крилаті фрази» акцентував увагу як студентів так і викладачів на творчості педагога, став родзинкою заходів.
Неоціненна спадщина велетня педагогічної думки була і залишається джерелом інноваційних ідей для навчання й виховання учнів в сучасній школі, закладах позашкільної освіти , а також розвитку дітей з особливими освітніми потребами.
Свідченням тому стали виступи – презентації студентів випускних груп «Творче використання ідей В. Сухомлинського в Новій українській школі», які поділилися власним досвідом упровадження педагогічних новацій.
«Завдання педагога полягає в тому, щоб підвести дітей до дверей життя, дати ключ і навчити учня користуватися цим інструментом». Ці слова Великого педагога-новатора звучать особливо актуально сьогодні, коли відбувається становлення Нової української школи.