Нещодавно завершився ще один етап професійної підготовки майбутніх вчителів – педагогічна практика «Спостереження за роботою вчителя-класовода в перші дні дитини в школі». Своїми враженнями від цього виду практики діляться наші випускники.
****
Перше вересня. Шкільна форма і біла парадна сорочка відпрасовані, квіти куплені, портфель зібраний. З цим днем у кожного пов’язані найсвітліші, хвилюючі почуття і дорогі нашому серцю спогади.
Радісні очі, щирі посмішки, долоньки, що міцно тримають мамину руку – такими ми, студенти 4 курсу, вперше побачили першокласників на педагогічній практиці «Спостереження за роботою вчителя-класовода в перші дні дитини в школі».
Ось і перший урок… Це неможливо передати словами, коли ти дивишся на дітлахів, що ще вчора бавилися у дитсадку, а сьогодні – це учні з якимось особливим вогником в очах, що розпалює бажання пізнавати нове, невідоме. Саме він, цей вогник, заполоняє серце педагога…
Вчителька завжди є зразком наслідування для дитини. Так, для наших учнів-першачків вона – взірець, вона не може помилитися, її думка – незаперечна. Урок, що маленькі школярі уявляли собі, є таким незрозумілим, але кожен намагається зробити все, щоб його помітили, похвалили, назвали «справжнім учнем».
Педагогічна практика «Спостереження за роботою вчителя-класовода в перші дні дитини в школі» спрямована на полегшення нам, майбутнім вчителям, адаптування до цього складного етапу. Вона дає можливість спостерігати і аналізувати організацію навчально-виховного процесу, брати в ньому активну участь, оскільки період навчання дитини в початковій школі є підґрунтям особливої навчальної діяльності, що вимагає не лише значного розумового напруження, а й більшої фізичної витривалості, вольових зусиль.
Перебуваючи саме цей перший тиждень у школі, отримуєш безцінний досвід, стаєш спостерігачем вражаючих змін, що відбуваються з учнями. Мимоволі починаєш дивитися на все «дитячими» очима: ти разом з ними радієш першому гачечку, несміливо виведеному у зошиті, першому вивченому віршику, переживаєш перші невдачі.
Ви самі не помічаєте, як добігає кінця останній день, і кожна хвилина – дорогоцінний скарб, адже так не хочеться прощатися з цією малечею, що дає нове життя вже забутим відчуттями дитинства та шкільних років.
І гріє серце лише одна думка: настане той час, коли я згадаю фразу «Перший раз у перший клас» і на урочисту лінійку, тримаючи маленьку долоньку та дивлячись у сяючі оченята, поведу свій 1 клас!
Новікова М. 4-А
****
День 1 Вересня з давніх-давен не просто початок осені, а справжнє свято – День Знань. Воно завжди яскраве, насичене, хвилююче! Голосно звучить урочиста музика, звідусіль лунають теплі вітання, і кожне людське серце відгукується на заклик першого дзвоника. І цього року ми, студенти 4 курсів, вперше зустріли свято не в стінах рідного педколеджу, а в загальноосвітніх школах.
Педагогічна практика «Спостереження за роботою вчителя-класовода в перші дні дитини в школі» є однією з складових підготовки студентів до майбутньої професії педагога. Вона дозволяє не тільки визначити готовність першачків до навчання, а й прослідкувати за роботою вчителя в складний період адаптації.
Практика тривала тиждень на базі Путивльських загальноосвітніх шкіл. Студенти збирали та аналізували результати власних спостережень, вдосконалювали теоретичні знання з педагогіки й психології, знаходили рішення складних педагогічних задач.
За такий невеликий термін ми з першокласниками стали справжніми друзями, дітлахи з радістю допомагали нам у дослідницькій роботі, гралися та здобували знання.
Робота вчителя заслуговує на особливу увагу. Педагог вправно організував учнів, позбавляв остраху перед школою, а всі уроки проводив на високому рівні в цікавій ігровій формі.
Практика «Спостереження за роботою вчителя-класовода в перші дні дитини в школі» залишила всім студентам яскраві враження та теплі спогади. Ми дякуємо учням і вчителям за безцінний досвід. Бажаємо побільше щасливих моментів та успіхів у навчанні!
Гаврильчук А., 4-Б