Штучний інтелект в освіті робить глобальні зміни неминучими. Він увірвався в життя освітян з відкриттям доступу до сервісу ChatGPT у листопаді 2022 року, а технології штучного інтелекту, що лежать в основі ChatGPT, існують уже не один десяток років. Наявність величезних обсягів даних, поєднана з відкритістю доступу, створила безпрецедентну хвилю інтересу до ChatGPT з боку студентів.
Що ж такого неймовірного в можливостях цього сервісу, який так швидко став незамінним асистентом у багатьох задачах? На це питання знаходили відповіді студенти-першокурсники разом з викладачем Галиною Макаренко під час інформаційного дайджесту «Штучний інтелект в освіті».
Здобувачі освіти з’ясували, що він дає змогу отримати стислий виклад інформації, створити ілюстрації, презентації за лічені секунди та багато іншого. Для цього не потрібно самостійно переглядати джерела, обирати важливе, укладати його в логічну послідовність – все це може зробити генеративний штучний інтелект, який працює на основі великої мовної моделі. Але через особливості самої технології результат роботи такого сервісу часто є недостатньо якісним, неправдивим. Адже основою алгоритму такої моделі є прогнозування наступного слова, фрази, речення на основі попередніх тому студентам треба вчитися знаходити баланс між потребами та інструментами їх забезпечення, інноваціями та традиціями, технологічними рішеннями та контекстом їх застосування.
Підсумували, щоб мінімізувати будь-які ризики і отримувати від використання штучного інтелекту в освіті одні лише переваги, необхідно дотримуватися балансу між залученням нейромереж до процесу навчання і достатньою присутністю в ньому живих людей.