mega888

Корисні поради для успішного працевлаштування


...

   Ти стоїш на порозі самостійного життя. Закінчилось навчання, тепер доведеться приймати рішення щодо власного майбутнього. У житті кожної людини настає момент, коли доводиться вирішувати, де продовжити освіту або куди піти працювати, тобто практично обрати свій життєвий шлях. Вибір професії – важливий крок у житті кожної людини, і мотиви до цього можуть бути різними.
   Кожен знає, наскільки важливо знайти своє місце в житті, займатися улюбленою справою, самоствердитися у професійній царині. Та рідко хто замислюється про те, з чого дійсно розпочинається кар'єра людини, причому не паперова, як-от наявність диплому, а реальна – з урахуванням всіх потреб, здібностей, схильностей людини.
   Пропонуємо тобі ознайомитися з алгоритмом ефективного пошуку роботи та порадами для успішного працевлаштування.

1 етап – « Пошук вакансій, вивчення ринку праці»

   Необхідно підготувати вичерпну інформацію про себе. Перш за все, дай відповідь на питання:
   - Чи знаю я конкретно, що шукаю?
   - Чи є в мене визначена професійна мета?
   Вирішивши, де саме ти хочеш працювати, переходь до вивчення ринку праці і пошуку вакансій. Основні канали розповсюдження інформації про роботу:
    - періодичні друковані видання;
   - робочі та корпоративні вебсайти;
   - кадрові агентства та агентства з працевлаштування;
   - дні кар’єри;
   - ярмарки вакансій;
   - виставки;
   - пряме звернення до працедавця;
   - рідні та знайомі.

2 етап – «Складання резюме»

   Резюме – візитна картка та спосіб самореклами на ринку праці та є одним із найефективніших інструментів пошуку роботи. У резюме ти повинен викладати коротко найважливіші для роботодавця факти своєї біографії, пов’язані з твоєю професією, знаннями, вміннями, навичками та особистісними рисами.
   Резюме повинно містити такі пункти:
   1. Ваше ім’я та прізвище, сканована фотографія.
   2. Адреса (з кодом населеного пункту), номери телефонів.
   3. Мета (одне або декілька слів): працевлаштування, отримання посади (вказати якої) тощо.
   4. У пункті «Освіта» потрібно у зворотній хронології перерахувати навчальні заклади (якщо коледж не перший Ваш навчальний заклад), які Ви закінчили чи навчаєтесь зараз (крім середньої школи), вказавши назву отриманої спеціальності, кваліфікації.
   5. Досягнення: вказати рейтинг навчання, перемоги у конкурсах, олімпіадах, диплом з відзнакою.
   6. Нагороди: для студента це іменні стипендії, грамоти переможця олімпіад тощо.
   7. Публікації: доповіді на студентських конференціях, виконання проектів тощо.
   8. Досвід роботи. Викладається у зворотному хронологічному порядку (спочатку вказується останнє місце роботи). Вкажіть дати початку i закінчення роботи, назву підприємства, посаду, коротко опишіть функціональні (посадові) обов’язки, роботи, які доводилось виконувати. Для студентів вказати місця проходження виробничої практики, теми самостійно виконаних курсових та дипломних проектів, волонтерську діяльність. Обов’язково використовуйте слова, які підтверджують вашу кваліфікацію та ділові якості, зокрема «керував», «контролював», «розробляв» тощо.
   9. Навички: перш за все необхідно вказати навички, які важливі для отримання бажаної роботи, конкретизувати знання своєї спеціальності, уміння користуватися комп’ютером тощо.
   10. Мови: вказати назви та рівень володіння. Одна з мов обов’язково рідна.
   11. Активність: вказується, чим ще, крім навчання, Ви займаєтеся, особливо якщо це у якійсь мірі допомагає підкреслити Ваші ділові якості, здатність до ініціатив та роботи в команді. Цей пункт може містити членство в професійних та громадських організаціях i т.п.
   12. Особисті дані: дата народження, сімейний стан, особисті якості (перелік ділових якостей – 3-4 якості, найбільш вагомі для майбутньої роботи або посади).
   13. Інтереси та захоплення слід згадувати лише в тому випадку, якщо вони пов'язані з бажаною роботою, або підкреслюють необхідні для неї якості.
   14. Пункт «Рекомендації надаються на вимогу» використовуються лише у випадку наявності таких рекомендацій або можливості їх отримати.
   Важливо! Резюме повинно бути написане грамотно, лаконічно, максимально конкретно.

3 етап – «Телефонна розмова з працедавцем»

   Телефонна розмова – один із способів потрапити на співбесіду. Вона має викликати у працедавця бажання зустрітися з тобою. Готуючись до неї, продумай запитання до працедавця.
    Уникай під час телефонної розмови таких фраз:
    «Ви повинні» –співрозмовник нічого не повинен;
    «Я не знаю» – звучить як незнання в цілому;
    «Ні»– на початку речення не вживається, оскільки після цього наступне позитивне висловлювання вже не сприймається на належному рівні;
    «Вас турбує»– ділова телефонна розмова не може турбувати, бо вона призначена, щоб дізнатись інформацію.
    Закінчує телефонну розмову завжди той, хто телефонує, а не той, кому телефонують. Закінчуючи телефонну розмову, необхідно попрощатися. Важливим є й час дзвінка. Найбільш оптимальним є час з 9.00 до 15.00. Домовившись про зустріч, занотуй:
    - дату та час;
   - місце зустрічі;
   - ім’я людини, з якою необхідно зустрітись

4 етап -  «Проходження співбесіди»

   Найважливішим і вирішальним етапом на шляху до бажаного робочого місця є співбесіда. Будь-яка співбесіда – це новий досвід, що дає можливість оцінити себе, завести ділові контакти і вирішити, куди рухатися далі.
   Від успішної співбесіди без перебільшення залежить усе: чи візьмуть на омріяну роботу, яку зарплату запропонують і як будуть ставитись у колективі. У середньому інтерв’ю з роботодавцем триває 40 хвилин, і за цей час важливо показати себе з вигідної сторони. Але вміння демонструвати всі свої сильні риси – не вроджене, і прикро, коли через зайве хвилювання роботодавець робить вибір не на вашу користь. Ось кілька хитрощів, які допоможуть виглядати більш компетентним та перспективним кандидатом під час співбесіди.

1. Найперша порада – готуватися

   Не можна йти на співбесіду навмання. Необхідно ретельно підготуватися: вивчити інформацію про компанію, знайти відомості про людину, яка буде проводити інтерв’ю, продумати свою промову -презентацію. Слід ретельно вивчити бажану посаду, щоб розповідь про себе збігалася з вимогами роботодавця. Підготуйте декілька цікавих ідей для покращення роботи на даній посаді. Обізнаний кандидат створює враження серйозної людини, яка ретельно підходить до кожного завдання. Пам’ятайте, що перше враження не можна справити двічі, а значить треба зібратися і налаштуватися, щоб проявити себе якнайкраще, адже іншого шансу не буде.

2. Подбайте про зовнішній вигляд

   Перше враження формується в перші 30-40 секунд зустрічі. Дружелюбний вираз обличчя, природність рухів і свіжий, охайний, презентабельний зовнішній вигляд – ось найважливіші фактори, що викликають симпатію співрозмовника. На співбесіді бажаним є діловий стиль одягу.

3. Не запізнюйтесь!

   Заздалегідь подивіться, де знаходиться заклад і яким способом вам буде зручно до нього дістатись. Намагайтесь приїхати на співбесіду завчасно. Приїхавши за 10-15 хвилин до зустрічі, Ви матимете змогу перевести дух. Повідомити про свій прихід потрібно не раніше як за 3-5 хвилин до співбесіди. Таким чином, Ви підкреслите свою пунктуальність без натяку на надмірну передбачливість.

4. Презентуйте себе

   Перш за все, розкажіть про свої захоплення, пов’язані з роботою, про саморозвиток, наведіть приклади неординарних ситуацій у своїй професійній діяльності та способи їх вирішення. Потрібно чітко дати зрозуміти не тільки, чому ця робота потрібна вам, а й чому саме Ви потрібні на цій роботі. Під час співбесіди не намагайтесь знайти правильних відповідей на запитання, а відповідайте чесно. Адже якщо Ви не підходите на запропоновану посаду, то краще дізнатись про це на співбесіді, а не давати роботодавцю під час випробувального терміну зрозуміти, що на співбесіді Ви збрехали і насправді не маєте необхідних навичок і вмінь.

5. Забудьте про сором’язливість

   Якою скутою людиною Ви б не були, на співбесіді потрібно випромінювати комунікабельність та бути впевненим у собі. Більшість кандидатів отримують відмову саме через надмірну скромність. Ця риса асоціюється у роботодавця з безініціативністю та відсутністю креативності. Щоб не здатись сором’язливим або байдужим кандидатом, обов’язково поставте декілька запитань роботодавцю. Краще підготуйте їх заздалегідь, але буде добре, якщо у вас виникнуть додаткові питання протягом співбесіди. Спеціалісти радять уникати запитань про  зарплатню на перших етапах співбесіди. Адже можна створити враження людини, яку цікавлять тільки гроші, а роботодавці вважають таку мотивацію недовговічною.
   Якщо Ви дотримались усіх правил та ваша співбесіда пройшла успішно, не зіпсуйте все наприкінці. Обов’язково подякуйте за розмову. Не бійтеся дізнатись про наступні етапи співбесіди і про зворотній зв'язок. Поцікавтеся, протягом якого часу Ви отримаєте відповідь, навіть якщо вона буде негативною.
   Пам’ятайте, що співбесіда – це всього лише етап, який допоможе роботодавцю і вам зрозуміти, чи підходите ви один одному. І навіть якщо Ви провалили важливе інтерв’ю, не засмучуйтесь та підготуйтесь краще, щоб наступна співбесіда стала успішною.