Адаптація студента-першокурсника - це складний довготривалий, а інколи гострий і болісний процес, обумовлений необхідністю відмови від звичного оточення, зміною звичних стереотипів навчальної діяльності, що впливає на розвиток особистості майбутнього професіонала.
Перший курс може стати точкою опори для здобувачів освіти, а може призвести до різних деформацій у поведінці, спілкуванні та навчанні, адже саме на першому курсі формується ставлення молодої людини до навчання, майбутньої професійної самореалізації.
З метою узагальнення інформації щодо особливостей перебігу адаптації студентів нового набору до навчання в коледжі, визначення характеру труднощів, які створюють перешкоди у проходженні адаптації; вироблення спільної системи заходів та визначення спільної педагогічної позиції щодо взаємодії зі здобувачами освіти в освітньому процесі в коледжі відбувся психолого-педагогічний консиліум.
Під час консиліуму психологічна служба закладу представила результати дослідження перебігу процесу адаптації про першокурсників, завідувач відділення розкрила педагогічний аспект рівня адаптації першокурсників до умов змішаного навчання в коледжі, класні керівники ознайомили присутніх з характеристикою кожної студентської групи, звернули увагу на окремих студентів, що мають певні труднощі (навчальні, соціальні) в процесі адаптації.
На завершення психолого-педагогічного консиліуму вироблені рекомендації учасникам освітнього процесу, які дозволять студентам-першокурсникам подолати труднощі адаптаційного періоду та успішно оволодівати майбутньою професією в умовах критичних викликів сучасності.